مدیریت رفتار سازمانی
محمد مصلی نژاد؛ محمدعلی صاحبکاران
چکیده
لیگ برتر هندبال ایران برای حفظ هواداران، توسعه محصولات لیگ و توسعه استراتژیهای مرتبط با لیگ نیازمند درک الگوی تعاملی هواداران لیگ میباشد. لذا این پژوهش با هدف توسعه الگوی رفتارهای تعاملی هواداران لیگ برتر هندبال ایران انجام شد. این پژوهش از نوع پژوهشهای ترکیبی بود که به روش مدلسازی انجام شد. مدل مفهومی اولیه پژوهش بر مبنای ...
بیشتر
لیگ برتر هندبال ایران برای حفظ هواداران، توسعه محصولات لیگ و توسعه استراتژیهای مرتبط با لیگ نیازمند درک الگوی تعاملی هواداران لیگ میباشد. لذا این پژوهش با هدف توسعه الگوی رفتارهای تعاملی هواداران لیگ برتر هندبال ایران انجام شد. این پژوهش از نوع پژوهشهای ترکیبی بود که به روش مدلسازی انجام شد. مدل مفهومی اولیه پژوهش بر مبنای ادبیات معتبر موجود توسعه یافت و سپس با دادههای حاصل از زمینه لیگ برتر هندبال ایران مورد ارزیابی قرار گرفت. دادهها با استفاده از پرسشنامه محققساخته جمعآوری شد. مقدار شاخص روایی محتوایی پرسشنامه 872/0 محاسبه شد و مقادیر پایایی مرکب برای تمامی سازهها بالاتر از نقطه برش پیشنهادی 60/0 بود. 306 پرسشنامه وارد تجزیه و تحلیل نهایی شد. برای ارزیابی مدل مفهومی پژوهش از روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد. یافتهها نشان داد که مدل مفهومی پژوهش برازش مناسبی با دادههای حاصل از زمینه لیگ برتر هندبال دارد. هواداران لیگ برتر هندبال ایران بیشترین تمایل را به رفتارهای غیرتبادلی بروننقشی نشان دادند. بنابراین مدیران لیگ برتر هندبال ایران میتوانند از طریق فراهم کردن فرصتهای تعاملی برای هواداران، پایگاه هواداران خود و همچنین تبادلات اجتماعی بین هواداران را گسترش دهند.